Portfolio Categories Concept
Gumtree Creatieve Communicatie is een reclame- en ontwerpbureau dat ‘het idee’ hoog in het vaandel heeft staan en dat combineert met helder en fris grafisch ontwerp.
Gumtree Creatieve Communicatie, conceptontwikkeling, grafische vormgeving, website, positionering, arbeidsmarktcommunicatie, communicatie, reclame
-1
archive,paged,tax-portfolio_category,term-concept,term-64,paged-2,stockholm-core-1.0.8,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

ProRail Spoorparade

Op de spoorparade in Amersfoort presenteerde de gehele spoorse wereld zich aan het publiek ter ere van het 175 jarig bestaan van het spoor. ProRail vroeg ons een fysieke presentatie te bedenken die opvallend was en interactief. We bliezen twee stukken spoorstaaf dusdanig op dat het vrijstaande elementen in de ruimte werden. In de eerste vorm ontwikkelden we een ‘draisine game’ waarin de bezoekers een virtueel parcours zo snel mogelijk moesten afleggen door de hendel op en neer te bewegen. Daarnaast bedachten we een knikkerbaan. Door alle wissels goed te plaatsen kwamen de treinen volgends ‘dienstregeling’ aan op het perron. De tweede vorm bevatte drie modelbouw treinen die gecombineerd met een videopresentatie de ontwikkeling van het spoor verbeeldden.

Zuidas gebiedscommunicatie

Voor Amsterdam Zuidas, een organisatie bestaande uit Zuidas (gemeente Amsterdam) en ZuidasDok (Rijkswaterstaat, ProRail en gemeente Amsterdam), ontwerpen we sinds medio 2016 veel communicatiemiddelen. Als een van de preferred suppliers bouwen we de Zuidas de huisstijl verder uit en bewaken we de identiteit (Fabrique). Dat heeft bijvoorbeeld al geresulteerd in een 200 meter lange ‘branded’ bouwwand bij de Vijfhoek fietsparkeergarage en het Zuidas Zomerpark waar op een braakliggend stuk bouwgrond een pop-up park is verrezen. Met onze ruimte ervaring in bouwcommunicatie kunnen we ons hart ophalen op de Zuidas!

Amsteltram 3 identiteiten in 1

De Amstelveenlijn is een belangrijke verbindende schakel tussen Amsterdam Zuid en Amstelveen. Deze lijn wordt volledig vernieuwd. Daarna wordt de lijn doorgetrokken naar Uithoorn: de Uithoornlijn. Als in 2024 beide lijnen zijn opgeleverd wordt de nieuwe naam: Amsteltram.

Gumtree ontwierp een nieuwe identiteit voor deze 3 entiteiten. Duidelijk familie van elkaar maar met een eigen kleurenpallet. Een frisse en kleurrijke identiteit. Het polygone lijnenspel symboliseert ‘openbaar vervoer’ in al zijn verschijningsvormen en de manier waarop deze met elkaar verbonden zijn. De kruisingen zijn verbindingen en overstappunten.

Datanetwerk Amsterdam

Met de aanleg van de Noord/Zuidlijn heeft Amsterdam zichzelf voorzien van een hoogwaardig, eigen datanetwerk. Hierover kunnen op een veilige manier dadelijks miljarden gigabites aan informatie worden verstuurd. Snelle ontwikkelingen als “Internet of things” en Big Data maken dat de behoefte aan datatransport steeds groter wordt. We maakten voor Gemeente Amsterdam een boekje gericht op beslissers binnen de gemeentelijke diensten. Door een branded netwerkkabel op de cover te plakken maken we voelbaar wat de waarde van een eigen netwerk is. Snel, veilig en betrouwbaar.

Kent u Kenter?

Het meetbedrijf van Alliander (Netwerkbedrijf) gaat zelfstandig verder onder de naam Kenter. Kenter geeft de zakelijke klant inzicht in zijn verbruik. Hoeveel, waar en wanneer? Via meetdata.nl wordt deze informatie op een heldere manier ontsloten. Voor de introductiecampagne van Kenter bedachten we de slogan ‘Kent u Kenter?’ De campagne werd onder andere uitgewerkt naar E-mailings, Direct Mails, Out-of-Home uitingen. Ook bedachten we de pay-off ‘Meet energie’.

Veiligheidscampagne Noord/Zuidlijn

Dat de Noord/Zuidlijn een complex project was mag gerust een understatement worden genoemd. Als het gaat om de veiligheid van de bouwers was het project al net zo ingewikkeld. Aannemers hanteren allemaal hun eigen protocollen en daar wordt goed op toegezien. Echter in een project waar meerdere aannemers(combinaties) sámen aan hetzelfde project werken krijgt veiligheid een hele nieuwe dimensie. De door ons ontwikkelde campagne ‘Safety? Check!’ is een paraplu campagne voor het gehele Noord/Zuidlijn project. Het gaat in op diverse facetten van het werk en de omgeving. Zoals natuurlijk het juiste gebruik van de persoonlijke beschermingsmiddelen (PMB’s) maar ook aandacht hebben voor je collega’s en je omgeving. De uitreiking van de Safety Award is ook onderdeel van de campagne. Omdat er veel nationaliteiten aangesproken moesten worden is gekozen voor het gebruik van iconen en symbolen en weinig tot geen tekst.

DITCM Experience Center

DITCM Innovations is een partij die zich bezig houd met het versnellen van slimme mobiliteitsoplossingen. Met name in de automotive. Slimme mobiliteitsoplossingen zullen bijdragen aan vlotter verkeer, hogere verkeersveiligheid, een schonere omgeving en meer comfort voor chauffeurs. Op de Automotive Campus in Helmond ontwikkelden we een Experience Center. In deze ruimte kunnen partners hun laatste innovaties presenteren aan derden. Centraal in de ruimte staat een meubel wat aan de ene kant plaats biedt aan een bestuurder, compleet met stuur, scherm en pedalen, en aan de andere kant een vergadertafel is. Een tweede eyecatcher in de ruimte is de bijzondere draaibare toegangsdeur.

We ontwierpen in een eerdere fase al de DITCM identiteit.

Bouwkeet als infocenter

Gemeente Amsterdam renoveert de metrostations van de Oostlijn. In de positioneringsfase van dit project hebben we de metafoor van een rondreizend circus bedacht. De bouwploeg strijkt ergens neer, ‘doet zijn kunstje’ en trekt weer verder naar het volgende station. Vanuit die metafoor is het idee van de bouwkeet ontstaan. Om als project continue en maximaal bereikbaar te zijn voor je omgeving moet je aanspreekbaar zijn ter plaatse. In de keet kan je zomaar binnenwandelen. Voor een bak koffie, een vraag of een klacht. De buitenzijde van de keet is gebaseerd op de Amsterdamse huisstijl. Binnen aan de stamtafel kan je naast een van de twee bouwvakkers gaan zitten die levensgroot op de achterwand staan. Naast een kast met projectinformatie maakten we ook een tijdlijn waarop je precies kan zien waar wordt gewerkt en hoe lang het nog duurt.